Gravid vecka 27

Gravid vecka 27

Mamman:

Nu börjar revbenen, mellangärdet och magen att pressas samman på dig. Den tunga magen blir en belastning för ryggen. Nästan 50 procent av alla gravida har ont i ryggen någon gång och många av dem har det vid den här tidpunkten. Börja att göra stretchövningar för ryggen – det hjälper. Ta ett härligt varmt bad. Ömma ryggmuskler mår bra av lite mjuk massage – kanske finns det någon därhemma som kan ge dig lite skön massage.

Mängden fostervatten har nu halverats, så det är lättare att se om det är en armbåge, en hand eller en liten fot som buffar på dig.

 

Barnet - Fötterna är 4 cm långa

Nu liknar barnet en tunnare, mindre och rödare variant av hur det kommer att se ut vid födseln. Även om systemen inte är helt färdigutvecklade ännu har barnet vad som krävs för att överleva utanför magen.

Nu öppnar barnet sina ögon. Ögonen kan skilja på ljus och mörker och de öppnas och stängs och tittar åt båda hållen – barnet tränar sina ögonmuskler.

Foten är nu 4 cm, låret är 5 cm och huvudets diameter är 7 cm.

 

Så här känner jag:

Tungt och jobbigt, REDAN!!!! vilken katastrof.
Harpratat med min chef och jag kommer starta med att jobba hemifrån en eftermiddag/ vecka som vi sedan kan uttöka om jag fortfarande känner av ont i magen.
 
Det är super frustrerande för jag är en Angeliqa i huvudet (klarar allt, vill ha 10 bollar i luften samtidigt och vill bara såååå mycket), sen har vi Angeliqa KROPPEN (lägger in en högre växel på jobb och får ont i magen, bär upp tvättkorgen på ovanvåningen som sedan resulterar i att jag ej kan röra mig på kvällen, handleder som börjar bli inflammerade redan-svårt att bära Sebastian)....
Hatar att kroppen sätter stopp för mig.
 
Men jag är fan brun iallafall!!!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0