Dags igen

Då va det dags igen....
 
Inte bara att jag kliver tillbaka in i bloggvärlden för en stund, utan även för mig att bli mamma....IGEN!
Micke ska bli tvåbarnspappa och viktigast av allt: Sebastian skall få ett syskon!!!
 
Först och minst viktigt... Bloggandet:
Älskar att kunna gå tillbaka i tiden och läsa om mina funderingar kring graiditeten med Sebastian, läsa omhur han va som liiiiten liiiiiten person. Allt det man va bombsäker på att man skulle minnas tills dagen man dog, det suddas snabbt ut tillsammans med viktiga datum till BVC, vad ska jag bjuda mammagruppen på osv.
Ett, två, tre så glömmer man och ångesten kan bara precis dämpas lite av det faktum att man har skrivit ner det mesta i bloggen.
Jag slutade blogga av olika anledningar. Lite pga tidsbrist, andra prioriteringar, började jobba igen, men mest av allt tror jag för att man känner "Vem fan vill läsa om detta egentlige"...
Dum va jag, för den absolut största beundraren av min blogg, är jag själv. Jag har samlat bilder, texter, minnen av allt detta som jag inte vill glömma.
Av just den anledningen kommer jag nu tillbaka. Lillemannen i magen ( Jepps, det blir en pojke) ska väl också uppdateras om på samma sätt som Sebastian?
Jag tror det är lätt att andra barnet blir lite mer bortglömt och ej lika mycket dokumenterad som den första.
Så nu mina vänner, I am back!!!!! :)
Hoppas ni vill följa min resa tillsammans med mig
 
Och nu, Graviditet 2
24 April plussade jag.
Jag va ensam hemma med Sebastian som sov. Micke hade precis åkt till jobb.
Jag tyckte jag kunde ta ett graviditetstest då mensen skulle ha kommit i dagarna men uteblivit.
Snabbt visar den att jag är gravid. Hmmm, hur ska jag lägga fram detta för micke? Vi ahde ju försökt i ett år så det kunde ändå komma lite chockartat då man inte riktigt gick o tänkte på det längre.
Så jag skickade en bild till honom på testet.... Ingen text till.
Och som svar får jag: Whuuuuuuuuuuut!!!!!!!!!!!!!!????????
 
hahahahaha....
Vi väntar en liten kille (jag kommer vara en pojkmamma hihi).
Sanningen är att emellanåt så är känslorna blandade, jag har en helt annan sorts graviditet än så länge, mer påfrestande. Men en liten grabb, det lääääängtar vi mycket efter.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jenny w

Kul att du bloggar och kul med en kille till 😄😄

2014-08-07 @ 16:59:58
URL: http://www.jennysparadis.blogg.se
Postat av: ellinor

Vad kul att du börjat blogga igen. Jag har varit en av de få som följt dig. Ska bli kul att läsa om er graviditet :)

2014-08-07 @ 20:07:25
URL: http://www.ellinorhultqvist.blogspot.com
Postat av: Malle med kids

Läser också med spänning!

2014-08-08 @ 10:01:40
Postat av: Fanny

Följer gärna er:-)

2014-08-10 @ 07:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0