Mål

Ska man sätta olika sorters mål eller blir det bara ett onödigt stressmoment?
Jag tro det kan vara nyttigt med mål, men de ska vara möjliga att nå upp till och helst en eller flera delmål på vägen så att man ser resultaten lättare.
 
Jag klarade ett resultat som jag satte förra året.
Jag bestämde mig för att klara 5km på under 26:30 minuter.
 
I lördags klippte jag 5km på 26:22 (5:16 tempo)
Sååååå nöjd!
 
Men direkt efter det funderade jag på vad mitt nya mål ska vara?
Snabbare?
Längre distanser?
 
Jag är nog inte helt överrens med mig själv ännu.
Kanske ska mitt mål vara helt annorlunda?
Att sätta månadsmål - Jag vill ha sprungit sammanlagt 8 mil på en månad.
 
Jag vet inte, jag får återkomma om mitt  nya mål.
 
Jag kan även meddela att jag har ett viktmål.
Dagens vikt: 70kg
Målet: 62kg (far far far away)
Delmål 1: 67kg
Delmål 2: 65kg
 
 

Kommentarer
Postat av: Hege

Du är sååååååååååå grym! Sjukt avis att inte jag kan springa så snabbt. Du kommer sätta ditt viktmål oxå - gäller bara att vara envis! Kram

2013-06-12 @ 19:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0