Skönt att vara mammaledig

Först nu känns det som om jag kommer in i alla vanor och rutiner med att gå hemma mammaledig.
Eller så är det bara så att vissa dagar är toppen och man hinner med allt och lite till. Medans andra dagar är botten... Gnällig son, huvudvärk, sug efter gottis, vill bara sova, huset faller samman utan att man gjort något åt det.

Men de senaste dagarna har varit toppen and I love it.
Visst saker kan ju alltid vara bättre men man skall väl lära sig att uppskatta även det minsta?

Dagarna har varit fyllda med allt ifrån myspys med lilleman, besök hos vänner, Fått besök av vänner, träning, solning, källsortering, städning och fin matlagning :)
Och då tänker många: Men vadå städning? Källsortering? ÄR DET KUL???

Ja för vet ni vad? Det är det!!
När jag kan svepa ögonen över hemmet och se att det skiner, luktar gott och saker har funnit Sin plats så NJUTER jag. Då kan jag spendera nästa 15-20 minuter åt att städa något som man gör mer sällan (t.ex i/under/ovanpå/utanpå skåp, eller svabba av alla golvlister som brukar på en dammrand på sig, eller kanske städa, svabba i kylskåpet).
Och när det sen har blivit fixat så njuter jag ännu mer. Då kan jag med gott samvete lägga mig och sova med Bassebus på eftermiddagen och det är ju bara såååå härligt.

Sen läste jag ett inspirerande blogginlägg av Hege som handlade om egentid.
Så sagt och gjort så ville jag ha det. Så fort micke kom hem så lämnade jag hus och barn över i hans händer.
Jag åkte då iväg för att träna. Passade på att sola lite efteråt som belöning. Svettig och illaluktande tog jag mig in till Kvantum för att handla. Lite blev till mycket och plötsligt hade jag handla MASSA...

Hem med alla kassar mat, blöjor, smakportioner. Micke började fixa med kassarna och Jag tog älskade sonen upp för att bada. Jag tog en snabbdusch för att få väck all svett och sen badade vi med massa skum och massa leksaker.

När han fått pyjamas, välling och massa godnattpussar somnade han med detsamma.

Micke överraskade mig då med världens middag för oss :)


Sa jag att vissa dagar bara är TOPPEN??? :)

Kommentarer
Postat av: Hege

Vad skönt det låter när rutinerna faller på plats.

Jag tycker oxå det är underbart när det är rent och städat hemma - tyvärr avskyr jag att städa, plockan undan och fixa. Jag avskyr det mera än jag älskar att det är rent. DÄrför ser det ut som det gör hemma hos mig.....

2012-01-27 @ 13:01:14
URL: http://hegejonsson.blogspot.com
Postat av: Marie

Gud vilken härlig dag! Härligt att du njuter! Av din fina son, av din goa man och av väl förunnad egentid! KRAM

2012-01-27 @ 14:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0