Föräldrarutbildning del 2: Amning/Pappagrupp

Igår var det dags för del 2 av 3 i föräldrarutbildningen.
Jag fick lära mig om amning och preventivmedel efter förlossning/under amningsperiod.
Micke fick smita iväg i en kill-grupp för att snacka om allt mellan himmel och jord om att bli pappa.
Han tyckte väl att det va sådär roligt :) Men jag tror att innerst inne va det nyttigt.

Jag tyckte att min utbildning var nyttig om amning, samt att jag fick träffa de tjejer igen som snart skall ha barn, precis som mig. Det visarsig även att många av dem skall gå på samma BVC som jag. Det betyder att vi nog hamnar i samma mammagrupp. KUL!!! Slipper man känna sig så ny.

Nästa vecka handlar sista föräldrarutbildningen om förlossning/smärtlindring.
Det skall bli spännande, synd bara att det är mellan 8-11 på morgonen. Chansen att Micke kan vara med är liten. Men jag hoppas för det kan vara bra information.

Vet ni vad?
Nu har jag bara 2 MVC besök kvar inbokade. Sen så är det planerat att föda. Hoppas jag slipper gå över en massa. Jag är så redo för honom nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0