Det blir inget dop för vår del!

Jag och Micke har funderat länge på det med dop eller namngivning.
Vi är båda mer åt det hållet att istället för att ha dop så vill vi samla familjen hos oss eller på ett annat mysigt ställe och kalasa istället.
Vår pojke får sedan själv välja om han vill ingå i kyrkans tro eller ej.
Så nu är det bestämt (måhända att vi är tidigt ute) men det blir namngivning.
Med allt som annars hör ett dop till:
Tårta
Kaffe
Ballonger
Presenter
Fadder/faddrar
Massa pussar och kramar!

Skall bli roligt att planera! Men nu får han allt ta och titta ut först :)


Kommentarer
Postat av: camilla

JAG KOMMER !!!!!

2011-03-29 @ 15:22:23
Postat av: Pernilla

Härligt det ska planeras i tid!!! Har ni något namn än???

2011-03-29 @ 16:27:48
Postat av: Anonym

Pajjer



GOdast var denna:



fetaost och soltorkad tomat!!



tillagning: 25-30 min i 200 grader



Pajdeg:



3-3 1/2 dl vetemjöl



100 g smör



2 msk creme fraiche



0,5 tsk salt



Fyllning:



1 gullök



100 g fetaost



halva burken av soltorkade tomater



15 st svarta oliver



1 knippe färsk ruccolasallad



1 msk färsk timjan (gå bra med torkad också)



2-3 tomater



2 dl riven ost



1 krm salt



1 krm svartpeppar



2 stora ägg



200 g creme fraiche



Gör så här: Smula sönder matfettet med vetemjölet med fingertopparna. Tillsätt creme fraichen och arbeta samman till en deg. Plasta in och ställ in i kylskåpet i ca 30 min. Sätt på ugnen på 200 grader. Tryck ut pajdegen i en pajform, så att botten och kanter blir täckta. Nagga degen med en gaffel. Grädda på 200 grader i mitten av ugnen ca 10 minuter.



Hacka gullöken och fräs i stekpanna tills den blir gyllenbrun. Skölj av ruccolan med vatten. Skär soltorkade tomater i tunna strimlor, dela oliverna i mitten och smula sönder fetaosten. Blanda alla ingredienserna med löken i en skål. Ta resterande creme fraiche och vispa ihop med äggen och krydda med salt, peppar och timjan. (Blir äggblandningen för lite tillsätt extra gräddfil eller matlagninggrädde).



Häll grönsakerna och äggblandningen i pajformen och garnera med riven ost och skivade tomater. Grädda i 200 grader i ca 25-30 minuter. Garnera med extra färsk eller torr timjan över. Klart att servera!

2011-03-29 @ 20:17:25
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Nu försvann det jag skrev :/ Men jag skrev att vi tänker som er :) Och jag kommer ner till er :P

2011-03-29 @ 23:51:45
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: alfamamma

Jag tycker också det ska bli roligt att planera, även fast vi nog ska köra något kombinerat dop + fest.

2011-03-30 @ 08:30:13
URL: http://alfamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0