Vad mer behövs ha hemma innan April?

Efter Ikea turen så har jag fortfarande en del kvar att handla.
Detta är min lista som jag försöker handla efter (lånat av Fatima)

Vagn
() Vagn (skall beställa nu i dagarna)
() Regnskydd (kommer med vagnen vi skall beställa)
() Skötväska (kommer med vagnen vi skall beställa)
() Åkpåse (kommer med vagnen vi skall beställa)
(X) Filt
() Vagnleksak/Mobil
() Reflex
() Plastad frotté
() Liten kudde

Bil
() Bilbarnstol

Sova gott
(X) Spjälsäng
(X) Spjälskydd
(X) Madrass
(X) Täcke & Kudde
() Påslakanset
(X) Lakan
() Leksaksmobil/speldosa
() Gosedjur
(X) Filt
() Plastad frotté till säng
() Babymonitor

Sköta om
() Våtservetter
() Blöjhink (kommer nog i ett gratis startpaket frånn babyproffsen eller nått)
() Blöjor
() Skötbord/Liggdel Skötbord
(X) Tvättlappar/små frottéhanddukar IKEA
() Mobil till skötbord

Äta mat
() Bröstpump
() Nappflaska
() Flaskborste
() Modermjölksersättning
(X) Haklappar (Det va det Micke fick i present när jag blev gravid)

Bada
(X) Badbalja
() Badbalj-skydd (Ställning för barnet att ligga i)
(X) Tvättlappar av frotté IKEA
(X) Babyolja (smörjer min mage i detta 2ggr om dagen)
(X) Badlakan

Mini Apotek
() Kräm mot röd babystjärt
() Näsdroppar/ nässug
() Panodil stolpiller för spädbarn
() Febertermometer
() Kräm mot torr hud
() Idomin
() Bröstvårtsalva
() Små tops
() Talkpulver

Kläder storlek 50-56
(X) Bodies (kan behövas lite extra)
(X) Pyjamser (kan behövas lite extra)
(X) Strumpor (kan behövas lite extra)
(X) Byxor (kan behövas lite extra)
(X) Dress (kan behövas lite extra)
(X) Mössor

Övrigt
() Filtar
() Amningskudde
() Förvaringsmöbel till bebiskläder
() Nappar
() Napphållare
() Babygym
() Vagga ?
(X) Matta

Till mamman
() Amnings BH
() Amningsinlägg
() Amningsnapp
() Amningsplagg
() Bindor

Nu skall vi snart till Ullared (tänkte åka dit i början av Mars)...
Då kan vi nog kunna kryssa i resterande 

 

 


Kommentarer
Postat av: pernilla

vilken kanonlista=) påminn mig om denna så kopierar jag den när det behövs=)

2011-01-14 @ 19:42:11
Postat av: Nina

Mama mia!

2011-01-14 @ 20:29:16
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Ett tips ang balj-skydd.. Om ni har biltema nära så har dom billigt skydd som verka bra :)

2011-01-14 @ 21:04:34
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Jag vill också shoppa men får vänta till slutet av månaden.. hmm orättvist.

2011-01-14 @ 21:37:02
URL: http://Www.thistakes.com/
Postat av: Åsa

Vi har en bilbarnstol om ni vill köpa den. Det är Elsas gamla, Brio Primo 2009, röd o svart.

Kolla länk: http://www.barnvagn.se/barn-Brio_Primo_Babyskydd-274.html



Den kostar ca 1000:- ny - men vi säljer den för 400:-. Basenheten har vi inte. Kostar 700:- ny.



Obs! Känn inget tvång - jag bara slänger ut frågan till er :)

2011-01-14 @ 22:26:02
URL: http://baraminabarn.blogspot.com
Postat av: Therese

Ullared är bra, där hittar du det mesta kan jag lova för det gjorde vi!!!!

2011-01-15 @ 11:07:49
URL: http://lugnahornan.wordpress.com/
Postat av: AnnaB

Du förstår att allt det där är kanske inte vad ni behöver?? SÅ handla inte ALLT det där innan barnet är fött!!

2011-01-17 @ 08:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0