Att ta det onda med det goda!

Det har man ju hört några gånger och visst kan det stämma.
Men då undrar jag......

HUR KAN DET VARA ATT JAG INTE FÅTT ÅRETS FÖRSTA JORDGUBBAR MEDANS JAG NU HAR TVÅ FETA MYGGBETT ?????


Myggbett är det Onda (som ni säkert förstår) men man tar det/accepterar det för man är ju då mitt inne i älsklingsäsongen med jordgubbar (det Goda som ni säkert Också förstår) som flyter i en bädd av vispgrädde och socker.

Så nu sitter man här med stoooora myggbett som kliar förbaskat och inga jordgubbar som väger upp det hela.


Vet egentligen inte vad som hänt - Förra året låg jag säkert i sängen med fönstret vidöppet för myggorna föredrog Mickes blod. Så det va han som vaknade varje morgon med 3 nya bett medans min hy förblev bitfri.
Är det mickes gener i min mage som drar myggorna till sig?
Damn that DNA ;)

Kommentarer
Postat av: alfamamma

Usch för myggbett! Och NU dessutom!

2011-04-06 @ 16:26:46
URL: http://alfamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0