Måndagen igen....

Idag är där inte mycket spännande att berätta.
Jag och sambon skall bryta oss ur soffläget och sticka o träna idag, det är på tiden.
Men som sagt innan så skyller jag helt på honom - Enklare så!

Valet 2010...
Vad ska man säga?

Jag har personligen valt att inte dela med mig av vad jag har valt.
Mesigt enligt vissa, andra accepterar det. Varför?
Ja av den enkla anledningen att Sverige inte är så demokratiskt som vi gärna vill skryta om.

Jag funkar så att om jag pratar med en vän/kollega om partiernas olika värderingar och tankar, så vill jag gärna ha en allmän diskution. Men det fungerar sällan. Lätt hänt att det blir höjda röster, årtal hit o dit - 1 timme senare så tänker fortfarande den blåa blått och den röda tänker rött. Det går sällan att vinna över röster. Så då har man alltså inte fått ut något vettigt. Detta gäller såklart inte alla politik diskutioner.

Sen kan jag tycka att om Sverige nu är så demokratiskt som vi gärna skyltar med - Hur kan det då vara att Alliansen och alla andra egentligen har så svårt att ta till sig SD's framsteg...
DET ÄR INTE RÄTT.... MEN, om de kommer så långt som de nu har gjort, så skall deras röst höras.
Tänl då efter en stund istället. Varför/hur kommer det sig att de kommer så långt i valen?
Såklart är det ingen som röstar på dem pga deras skolpolitik!
Varför då?
I vilka städer träder de fram som hjältar?

Få stopp på detta tramset nu och öppna ögonen.
Deras politik kan jag inte stå för, däremot så är det ju så här folkets röster låter!

Nu får vi se om Reinfeldt har en plan på hur han skall gå tillväga.
*Samarbeta med SD?
*Omval?
*Få över MP på sitt block?
*Eller skulle vi kunna hoppas på att rött o blått kan ta en vuxen diskution om detta och kanske komma överrens om något gemensamt?

Spännande!

Kommentarer
Postat av: Hege

Så himla sant allt du skriver. Önskar bara jag skulle kunna se det själv på det viset. Vill gärna va openminded, men i detta läget fixar jag det inte. För mig är det en bunke rasister. Punkt.

Hade jag satt mig mera in i deras valprogram så kanske jag kunne sett något att bygga på. Nu vill jag bara försöka begrava alla mina åsikter, och plocka fram dom till nästa val...

2010-09-20 @ 17:13:53
URL: http://hegejonsson.blogspot.com
Postat av: Mum

Helt rätt Angeliqa, när ska våra riktiga partier inse att SD är ett missnöjesparti, men kanske det kommer något vettigt ut av detta, nämligen att våra vettiga/riktiga partier ev kommer att samerbeta över blockgränserna.

2010-09-21 @ 06:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0