Tankar i vecka 9

Detta är mina nerskrivna tankar från när jag var i vecka 9

Nu är vi i vecka 9 (8+4)...
Det står att du skall vara stor som en rosenknopp nu och att du nu börjar spänna dina små muskler.
Kämpa på, vi hejar på dig här ute!
Om du är en flicka så börjar det nu bildas äggstockar och om du blir en pojke så är det nu det börjar bildas testiklar. Jag undrar just vad du är för en liten krabat!?
Jag o pappa kallar dig för Skitnissen, det är mest pga pappa kan jag säga ;)
Han är ju alltid skitig för att han jobbar :)
Vi kan läsa om att jag som mamma kanske känner mig väldigt illamående nu.
Eller kanske varm och svimfärdig.
Jag läser väldigt mycket i forum där det finns andra tjejer i min situation som också skall ha bebis i April.
De säger att de mår illa, inte kan äta något, eller så äter de ALLT, de är sura/vresiga och skäller på alla i sin omgivning. De har molande värk i magen och kan inte sova eller så sover de hela tiden.
Jag måste säga att du redan nu är en fin liten bebbe som är go och snäll mot mamma för jag känner inte av dig mycket. Jag kan vara lite extra trött och går gärna och lägger mig tidigt.
Magen känns emellanåt, mest kvällstid, då svullnar magen också lite.
Har inte kännt av något illamående.
Tack Skitnisse :)
Mamma tycker detta är toppen!
Pappa tycker nog att jag är lite gnälligare än vanligt, men vi lyssnar inte på det örat ;) Eller hur?
Sen har han faktiskt handlat lite extra gottis till mig när det har behövts.
Han gör allt för att du skall ha det så bra som möjligt i magen.
Han bryter inte sin rutin, vilket är att han Varje morgon och Varje kväll pratar med dig och önskar dig antingen en god natt eller en finfin dag. Han skämtar om att du skall slå han en signal om jag inte sköter mig :)
Tänk vad vi tycker om dig redan,
Så älskad från första stund!
Håll nu i dig ordentligt, vi vet du kan.
Så ses vi i April nästa år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0