Hur skönt är det att sova egentligen?!

Hur kan det vara så att morgonen är den bästa/skönaste tidpunkten i sängen.
Ju mer klockar tjuter desto lenare och varmare är täcket och ju fler gånger man snoozar desto mer perfekt ligger kudden under huvudet.
Och något av det bästa jag vet är när man vänder sig om mot micke och han lyfter täcket så att man får krypa in mot honom, för där ligger man helt inbäddet i först en famn, sen två täcken.
Detta är himmelriket, dvs tills et blir för varmt o verkligheten hinner ikapp en.





Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Vad kul med en ny läsare!

Jag tycker du verkar ha gått upp alldeles lagom, så det du gör verkar funka bra. =)

En av anledningarna till att jag orkar ta mig iväg och träna trots att jag ibland känner mig lite halvdöd är att jag helt enkelt inte känner efter så mycket. Förra graviditeten hade jag nog aldrig orkat släpa mig iväg, men jag är inte mindre trött nu än då. Skillnaden är väl att med ett barn hemma så försöker man att inte känna efter hur man mår. Är man sjuk så kan man inte bara gå och lägga sig eftersom man har ansvar för någon annan. Första 12 veckorna av graviditeten jobbade min sambo hela veckorna och sov bara hemma på helgerna, men jobbade oftast även då på dagtid. Jag kände mig som en levande död, konstant trött och illamående, men det var bara att bita ihop (då var det dock inte tal om träning!) Så nu tänker jag att om jag överlevde det så kan jag minsann ta mig iväg och träna nu när jag mår bättre, även om jag såklart inte mår kanon varje dag. =)



Men självklart är det också individuellt vad man orkar med och man ska ju inte överanstränga sig bara för att. Känner man sig risig kanske man kan byta ut träningspasset mot en promenad istället.

2010-10-20 @ 10:18:56
URL: http://sofiafranzen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0