14v+3dgr = Vecka 15

Jag och Micke är i vecka 15 och här kommer lite fakta om vad som händer just nu för både mamman och barnet.
Vi väljer att säga att VI väntar barn och att VI är i vecka 15... För det är SÅ det är!

Vecka 15

Barnet:

Ögonbrynen börjar avteckna sig

Titta på ansiktet. Ögonen fortsätter att röra sig mot ansiktets framsida, men de är inte på plats än. Ögonbrynen börjar synas nu. Om ditt barn ska bli mörkhårigt börjar det producera mörka pigment. Mot slutet av veckan kan ditt barn knyta näven.

Lillhjärnan (som är en del av hjärnan) och ryggmärgen har nu bildats.

Huden är fortfarande så tunn att man kan se blodkärlen genom den.

Mamman:

Jag har ingenting att sätta på mig

För första gången i ditt liv kan du ärligen säga: "Jag har ingenting att sätta på mig!" Din midja finns helt enkelt inte där längre! Nu har du en liten bula under naveln.

Eftersom din livmoder växer uppåt och utåt är det kanske inte så viktigt längre att snabbt hitta en toalett.

Ditt hjärta har ökat sin kapacitet med 20 procent för att klara den ökade blodmängden och för att ditt barn ska få syre ordentligt. Det kan ibland ge hjärtklappning. Det är ingenting att oroa sig för.

Såhär känner Jag:
Det finns inte mycket som sitter som det skall på mig, det tar en evighet att klä sig på morgonen.
Springer inte på toa om nätterna mer, det är rätt skönt att få sin sömn som är så välbehövlig.
Tränade igår och jag va helt slut efter passet, fick en av de värsta spinningcyklarna som jag inte kunde justera styret på, så jag hade en knepig cykelställning i 35-40 min. Flåsade som en gris. Men det kändes bra och när jag kom hem och fick duschat så var det en fröjd att dyka ner i pyjamasen och äta lite soppa.
Mår toppen annars som sagt, har lite mycket finnar bara, de gör ont, kliar och kommer bara fler o fler. Det stör mig fakltiskt, men det skall också bli bättre har de lovat!

                  


Kommentarer
Postat av: AnnaB

aweee hej lilla bulan : )

2010-10-12 @ 17:57:06
Postat av: Linda

Naw,en liten kula börjar synas,sååå mysigt =)

2010-10-12 @ 20:24:35
URL: http://lindaslove....
Postat av: Fifi

Hej!



"Sissy" från MinBebis här.

Nu har jag outat det på bloggen :)



Ha en fin dag!

2010-10-13 @ 06:45:16
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: fifi

Det ska bli jättekul att följa dig med! Det är så kul att se hur andra har det, hur de mår, vad de oroar sig för, vad de mest ser fram emot osv.



Hoppas du får en fin dag, jag ska ge mig ut och springa en liten runda, men det får bli i lugnt tempo, för jag orkar inte ta i lika mycket som förr.



kram

2010-10-14 @ 10:13:30
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Emma

Vilken söt mage!!

Vi måste ses snart så jag får kika på den live:)



KRAM på dig bästa blivande mamman

2010-10-14 @ 21:02:35
URL: http://emmaljungstrand.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej Angeliqa,

Hittade hit via Jessicas blogg. Grattis till det nya spirande lilla livet. Jag kommer ihåg hur bra hand du hade om Hugo när vi sågs, du kommer att bli en toppenmamma! Och du verkar ha hittat en bra pappa också ;) Lycka till med allt!



Kramar Angelica

2010-10-15 @ 08:17:23
URL: http://handensfemfingrar.blogspot.com/
Postat av: Åsa

Fin mage! :-)

2010-10-17 @ 20:58:35
URL: http://baraminabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0