Min Mormor

Min Mormor blev 89 år igår den 14/9.
Jag var och hälsade på henne i Söndags och det är så underligt för varje gång jag är där så bestämmer jag mig för att jag ska hälsa på henne ofta, minst 1 gång/veckan. Sen upptäcker man att det har gått månader sen sit.
Jag verkligen Hatar det!....

Micke har pratat med mig om henne och hur jag känner osv, men jag märker hur jag snäser av honom och går därifrån. Jag vill inte prata om det.
Jag har skuldkänslor, mår fysiskt dåligt, vill skrika och gråta, vill skratta och minnas en massa.
Men så fort jag låter något av detta krypa sig närmre så känner jag hur jag faktiskt bryts ner och mår skit. Känner hur det börjar brännas innanför mina ögonlock, och klumpen i halsen växer sig större och jag har svårt att andas.
Jag älskar min Mormor!

När jag var hos henne i Söndags så låg hon i sängen och sov.
Så Fin! Jag satt brevid och höll hennes hand, klappade henne. Och hon var så glad för att se mig.
Hon låg bara och tittade på mig, med ett stort leende. Upprepade om hur duktig jag var, medan jag bar kunde tänka vilket as jag är som inte har hälsat på oftare än vad jag gjort.
Jag älskar min Mormor!
                  

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej Angeliqa!



Jag kan tänka mig hur fredde beskrev i detalj vilken snus han ville ha. Men nu har jag killarna här framför mig så jag har frågat vilket sort godis dom ville ha och det spelade ingen roll. Jocke nämnde något om nappar, jag är sugen på hård godisar, fredde gröna grodor. Annars är vi inte så kräsna. Tack för hjälpen med inköpen. När det gäller chokladen, ta det vanliga, nötter och kanske mint. Inte frukt & mandel : ) Det är bara fredde som gillar det och sån lyx ska han inte få.

Hoppas det gick bra på er ullaredutflykt, fredde har lovat mig att vi ska åka dit när vi kommer hem : )

Nu ska vi ut och äta, sen åker vi till NYC : )

Ha de så bra där hemma!

kram lisa

2009-09-16 @ 02:52:01
URL: http://louisealexandrajohansson.blogg.se/
Postat av: jessica

Recept kommer under dagen!!! Söt mormor du har! :=)

2009-09-16 @ 12:02:39
URL: http://jessicakamph.blogg.se/
Postat av: Mum

Tänk inte så kära Angeliqa, jag är ofta hos henne, men tycker ändå hela tiden att det nog finns något jag kunde gjort bättre, och det är så med Mormor att hom kommer ihåg det som är mysigt för stunden, så plåga inte dig själv med detta, va glad istället för att du ju faktiskt hälsar på henne och att hon kan känna igen dig, och prata mycket om henne det är ett bra sätt att ha henne nära sig, puss Mum

2009-09-17 @ 16:50:49
Postat av: Emma

Hon har ju världens bästa barnbarn, dig stumpan!



Hon ser precis likadan ut från när vi var små, jag känner så väl igen henne:)



Puss o kram

2009-09-21 @ 13:58:57
URL: http://emmaljungstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0