Ny jag?

Idag har jag varit jätte jätte jätte sugen på en förändring.
Färga eller klippa håret?
Fixa naglarna?
Tatuera mig?
Ja allt från himmel till jord......
Jag har varit så fruktansvärt rastlös, så jag har spenderat massa timmar med att ha superångest på stan idag.
Men under denna tiden så har jag fått fina sms från en härlig väninna..
Som istället tipsat mig om att köpa mig något nytt, åka hem och rå om mig själv.
Så det gjorde jag. Jag tog mig in på ett solarium och fick lite relax tid samtidigt som jag blev brun, sen tog jag en snabb fika med min Micke och hans arbetskamrat.
Väl hemma tog jag en lång dusch och fixade till mig lite...

Tänk att vissa dagar så vaknar man och allt känns bara så bra.
Håret är perfekt, första kläderna som man får ut från garderoben är precis de man tycker att man vill ha på sig den dagen, och spegelbilden återspeglar något inte så pjåkigt.
Sen andra dagar är det ett stort mörkt moln över en, redan från morgonen.
INGA kläder sitter bra, håret är en katastrof (flottigt, platt, för puffigt, massa benor överallt, feeeel färg), pluttig mage som hänger över byxlinningen, knubbiga lår som precis får plats i jeansen.
Man får bara inte luft.... Är det ångest?
Jag tycker iallafall att det är konstigt hur det kan svänga så från dag till dag.

Har alla tjejer det så här?
Vad gör man för att Inte ha "jobbiga" dagar?
Har killar också sånna här dagar?

Någon som vet ?


Kommentarer
Postat av: Emma

Japp, man får nog helt enkelt acceptera sina dåliga dagar fast att det suger!



O killar har säkert oxå snygg o ful dagar. Det verkar som det hemma hos mig iaf:)

2009-07-29 @ 07:33:40
URL: http://emmaljungstrand.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0