Min fina Hege!

Anledningen till varför jag gillar min Hege.....

När jag va stor, flåsig och höggravid så bad jag Hege om en tjänst. Att när jag fött Sebastian och hade en någorlunda stabil vardag så skulle jag börja träna och det va HENNES uppgift att få igång mig.
För er som känner mig så är det INGEN lätt uppgift.

Igår - 11 veckor efter Sebastian föddes...
Hege kommer hem till oss hur glad och nöjd som helst, räckt röver ett datorskrivet papper till mig.
Där det står:


Till Agge,

Nu när jag har fått rätt på mitt eget liv igen så är det dags att ta tag i ditt oxå!

Jag har två missions till dig såhär som en uppstart:

1.
Planera in - och genomför - ett träninstillfälle denna veckan (dvs innan utgång av Söndag) och ett nästa vecka.
Powerwalk räknas inte - det skall vara något du blir svettig och riktigt flåsig av.

2.
Gör en visualisering av din vikt idag och din målvikt vid ett givet datum - gärna några delmål på vägen oxå.
Om du gör visualiseringen i ett excel diagram, på ett rutpapper, i din telefon eller direkt på väggen i vardagsrummet är upp till dig - men du skall kunna följa upp utvecklingen och kunna se så du ligger hyffsat enligt plan.
Bestäm även fasta tider som du skall väga dig, dag, tid och om det skall vara varje vecka, varannan, eller vad du känner är lagom (markera i din visualisering när du skall väga dig).
Du får gärna hålla dina siffror för dig själv - MEN jag kommer kräva ärliga svar på om du följer kurvan eller ej.

Antar du utmaningen? Isåfall vill jag senast Söndag ha bekräftelse på att ett träningspass är genomfört, ett ytterliggare är inplanerat samt att viktplaneringen är gjord.

Puss och kram från din regnbåge

  

Hon är verkligen min regnbåge :)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hege är väldigt bra. Men jag är glad att hon inte bor på gatan brevid mig... För hon skulle aldrig missa att följa upp en sån sak. Då får man gå med dåligt samvete om man skulle " råka" glömma att träna el. Följa upp sin kurva. Jag önskar dig lycka till Agge ;-) Och blir hon för jobbig så be bara Micke köra extra hårt med henne en dag när dom är ute och springer ;-)

2011-06-30 @ 09:11:08
URL: http://www.minissida.blogspot.com
Postat av: fatima (Isayah's & Eliyah's mamma)

fyf*n vilken bra vän den där Hege är..

2011-07-02 @ 08:46:10
URL: http://www.mina-prinsar.com
Postat av: Hege

Du har ju börjat galant :) Planerar du in onsdagen, så har vi en date på gymmet då?

2011-07-02 @ 20:50:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0