Min Graviditet!

GRAVIDITET

När fick ni reda på att du var gravid? 
2010-08-09
Var det planerat? Jepp, vi hade försökt ett tag

Mådde du illa under graviditeten? 
Nej jag mådde super hela graviditeten, Underbart :)

Hade du mycket foglossningar?
 Lite grann framtill, men inget irriterande
Hade du någon hormonrand?
Trodde inte det, men nu när magen lagt sig så kan man se en liten rand
Fick du bristningar? 
Nope, inte vad jag har sett

Vad trodde du att det skulle bli för kön? 
Innan vi tog reda på det så trodde vi båda att det skulle bli en flicka

Vad ville du att det skulle bli för kön? 
Det spelade ingen roll, sålänge barnet mår bra

Hade du några speciella cravings?
I början var det grovmacka med leverpastej, nyponsoppa.
Sen ville jag ha sura godisar.
I slutet åt jag ALLT jag kom åt :)

Vad gillade du för mat? 
Allt :)

Någon maträtt du avskydde?
Nej jag kunde som sagt äta allt, ALLTID hahaha...

Hade du halsbränna?
I slutet hade jag det någon gång

Behövde du kissa ofta? 
I början av graviditeten och i slutet
Hur mycket gick du upp?
26 härliga kilo :)
Är du nöjd över din graviditet? 
Ja :)
Hur skulle jag inte kunna vara det???

Var du rädd för förlossniningen?
Njea, man har ju hört skräckexempel, men jag va inte så rädd

FÖRLOSSNINGEN
När startade din förlossning?
12:00 MVC (öppen 3cm)
13:00 Kör hemåt (värkar var 3:e minut)
14:00 kör till BB Lund (värkar var 2:e minut)
14:30 kommer in på BB (öppen 10cm)
Börjar få krystvärkar med detsamma vi kommer in.
Vattnet gick ungefär 1 timme efter vi kom till BB
17:12 Sebastian föds :)
Vilken vecka var du i? 
v41.

Gick du över tiden?
1 dag

Hur startade din förlossning?
Värkar. 

När åkte ni in?
Fredag 8 April
Fick övertala Barnmorskan i telefon om att få komma in,
tydligen så LÄT det inte på mig som om jag hade så ont så hon tyckte det va onödigt.
Hemskt att man skall behöva tjata sig till att få komma in.
Hade du någon bedövning/smärtlindring?
Planerade ju att jag skulle få testa lite allt möjligt, men det fanns ju ingen tid til det så de erbjöd lustgas, men det funkade inte för mig så NEJ, jag va utan bedövning... Puh

Hur länge hade du värkar?
Började kl 12:00 (3 minuter emellan)
Slutade 17:12

Tyckte du att värkarna gjorde ont?
 
Nej det tyckte jag inte, blev lite förvånad faktiskt

Grät du?
Nope, tror inte det, men jag har lit minnesluckor

Skrek du? 
Hehehe, sista 5 minuterna så gjorde det MER ont (såklart), så då va jag väl inte helt nöjd, men jag tror inte att jag skrek.

Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet? 
Ehm, va?

Hur lång tid tog krystvärkarna? 
Krysta började jag med 14:30, direkt jag kom in, och han föddes 17:12.

Vem var med på din förlossning? 
Micke såklart, Barnmorska, undersköterska och i slutskedet kom det in en läkarstuderande

Hade du ont efteråt?
Nej. det tycker jag inte

Är du nöjd över din förlossning?
Min förlossning va kanon ju :)
Kan inte vara mer nöjd och jag är superglad över hur mycket micke fick hjälpa till med.
Det blev ett härligt samarbete mellan oss och det kan ingen ta ifrån oss.
Vi gjorde detta :)

BEBISEN

Mådde bebisen bra när den kom ut?
Jadå, lite gnäll när han kom ut (precis som de skall göra) sen blev han lugn i mammas famn :)

Vad blev det för kön?
 En söt liten pojke.

Vad vägde han/hon?
 3620 gram.

Hur lång var han/hon? 
51 cm.

Huvudomfång?
 
Vet ej

Ville bebisen amma på en gång?
 Japp
Hade bebisen gulsot?
Inget de nämnde men han hade nog lite. Helt perfekt solbrun hy och sen kunde man se liiiite gult i ögonvitan, men som sagt, inget de nämnde då det va så pass lite

Mådde bebisen bra under bb-tiden? 
Han mådde bra
Vad fick han/hon för namn? 
Sebastian

Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet?
Jag hade tänkt på namnet lite snabbt och tyckte eventuellt att det kunde passa men av någon konstig anledning så nämnde jag det aldrig för Micke, men senare någon dag efter så ringde micke och sa: Vad tycker du om namnet Sebastian?
Så då var det ganska självklart att det va det namnet det skulle bli :)

Hela namnet är Sebastian Thomas Ronnie Walls
Thomas efter Sebastians Farfar som heter Thomas i andranamn
Ronnie efter min pappa.

De blev båda väldigt glada över att få bidra med sina namn :)



Finns ingen kärlek som den kärlek vi känner för dig!
Älskade lilla "Bebisen" - Vår Sebastian

Kommentarer
Postat av: Veronica

26 kg, jag gick upp 24 och hade jag inte blivit inlagd hade jag garanterat gått upp mer. Dock mindre skoj att ses kropp i spegeln. Har du gått ner massa? Jag har gått ner 11,5 kg på 8 dagar. Så nu får man kämpa på med de andra kg, hoppas på att amningen gör sitt. Ammar du? Sover er bebis bra om nätterna? Kram Veronica

2011-04-28 @ 10:52:01
URL: http://Http://lizardqueen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0