Lördagens aktiviteter

Kan nog ärligt påstå att det har regnat hela dagen. Däremot kan jag märka att det ger mig mer energi än vad det tar. Ju mer regn desto bättre.
Dagens agenda bjöd på brödbak och måla taket i vardagsrummet. Vi Måste verkligen sätta igång med vår husrenovering. Vi vaknade i Lomma efter en härlig kväll med god (stark) mat och sällskapsspel. 
              
              

              
Micke jobbade såklart idag så jag hade hemmet för mig själv. Gabbe o bella gjorde mig äran ett besök, fick då lite hjälp med att ta ner lister, det tackar jag för =) Och under tiden så startade jag brödbak, mitt goda recept på nyponsoppa och havrebröd, mums!

Direkt när de gick så ringde syster och meddelade att hon o svåger va på väg hem till mig, så de va först till att smaka på brödet, de vill ha receptet =)
(ska kanske lägga ut receptet här, fick det av en kollega till mig)

Och när de pös igen så kom mammy hit =) Ah alltid trevligt med mammas sällskap!

Så när jag startade med målningen va klockan ca 15:30 och jag hann bara med halva taket, men det gör inget för jag har haft en härlig dag.

Detta fortsatte hemma hos broder min. Tillbringade kvällen hos honom o pågarna. Så det blev skitsnack och film. Perfekt avslut på en perfekt dag!

Känner mig nöjd med Lördagen.

Hoppas att ni har haft en toppenhelg so far, annars får vi hoppas på imorrn istället.
Då hoppas jag hinna med att måla resten av taket, sola och sen kanske starat målningen av kökets väggar, I hope so!


Kommentarer
Postat av: Emma

MM va majskolvarna såg goda ut!



Tack så mkt, skönt att ha det!

Så nu kan jag äntligen komma ut o kolla in ert hus för det har jag längtat efter:)



KRAM

2010-05-16 @ 10:24:06
URL: http://emmaljungstrand.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hejsan hoppsan! Tack för kommentaren på min lilla blogg :)

Lycka till med köket idag :)



//Grannen på 22:an :-)

2010-05-16 @ 13:03:43
URL: http://baraminabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0