Dag 19 – Detta ångrar jag

Puh, direkt tänker jag på EN specifik grej men det vill jag inte dra upp i min blogg.
Tyvärr!

Däremot kan jag idag ångra att man inte gjort allt det som folk tipsat om innan som man bara skrattade bort.
T.ex - Skärpa sig i skolan. Varför brydde man sig så mycket om vad folk tyckte? Varför va det mer värt att tillhöra ett visst gäng än ett annat? Kolla på dem idag - Många av de där coola, de är loosers idag, de har inget alls att vara cooola över.
De andra sitter med välbetalda jobb, trivs med sin tillbaro och bara njuter.

Hade jag fått göra om mitt liv så hade jag skärpt mig i skolan och fått utbetalning för det idag.
Samtidigt så va det i produktionen på mitt jobb som jag träffade min Micke.
Det ångrara jag verkligen inte. Så det är så svårt!
Jag ångrar det men samtidigt inte!

Men ni förstår vad jag menar :)

Kommentarer
Postat av: Hege

Förstår hur du tänker - men titta på dig! Titta på vad du åstakommit utan någon universitetsutbildning. Det hänger inte på vem man försökte vara när man var 16 år - det hänger på vem man är innerst innne, och vad man egentligen vill med sitt liv - och vad man gör med det.

Ja, det var väl typ vad jag ville säga.... Dagens visdomsord som gick ut gymnaset med IG i sina huvudämnen... Kram

2010-12-17 @ 18:31:38
URL: http://hegescrap.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0