Två år idag!

Idag är det ingen vanlig dag, det är nämligen Sebastians födelsedag <3
Det går inte med ord att beskriva vad man egentligen känner. Jag vill försöka formulera för er läsare de blandade känslorna man har mellan att de faktum att sonen är på väg att bli stor och så duktig. Samtidigt vill man inget hellre än att bromsa tiden så man kan ha honom liten ett liiiiitet tag till. Hur länge kommer han vilja pussa mig utan att de e pinsamt?!?! Hur länge e de ok att ligga sked i soffan och kolla på tecknat? När far han iväg med polare hela helger? JAG VILL INTE!!! Jag vill ha min lilla kille!
Samtidigt så glädjes jag varje gång han visar sig kunna något nytt (vilket man ser nästan varje dag).
Det är svårt att beskriva dessa motstridiga känslor. Jag tror att varenda förälder där ute på något sätt kan förstå mig.

Idag, för två år sedan förändrades mitt liv. Jag har aldrig varit så glad eller så orolig sen den dagen. Att allt plötsligt kretsar kring detta lilla liv som snabbt får egen vilja och åsikter. Jag har aldrig varit så förälskad, heller aldrig så trött som man är nästan jämnt. Trots man precis varit arga på varandra så smälter man lika snabbt när den lilla handen sträcker ut sig efter mammas trygga famn.

17:12 fick jag honom i mina armar för första gången och emotionellt släpper jag honom aldrig igen. Han är min!
Han är mitt allt!
Samma dag som vi kom hem från BB (2dgr gammal) så sa jag till min mamma: Jag känner på mig att han och jag kommer ha många fejder och livliga diskutioner, det känner jag redan.

Mamma kunde inte förstå hur jag kunde tänka så eller tro så. Där låg du ju alldeles stilla och bara njöt av att lotsas från famn till famn.
Idag med två års facit kan jag bara säga att jag har haft rätt. Kanske är jag och Sebastian väldigt lila varandra? ;)
Likaväl som vi busar så myser vi precis lika mycket. Kramar och pussar har det funnits varje dag och massor av det.

Och det kommer fortsätta i så många år till. Även om han tycker de e pinsamt :)

Stort grattis Sebastian på din 2års dag!
Mamma älskar dig!


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Fint skrivet Angeliqa! Förstår hur du tänker och känner.
Kram på er

2013-04-08 @ 21:54:45
URL: http://www.minissida.blogspot.com
Postat av: Mamma

Så underbart fint

2013-04-09 @ 09:53:40
Postat av: Pappa

Mycket vackert skriviet

2013-04-09 @ 12:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0