Utmaning från Kirsten :)

Jag har blivit utmanad av Kirsten!
Jag antar utmaningen men jag har nog svårt att utmana 11 bloggare :( men skall göra mitt bästa :)

– Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.

1. När började du blogga och varför?
Det va min väninna Emma som bloggade och fick med mig i bloggvärlden. Jag va väldigt skeptisk i början och jag kan erkänna till att det inte va så längesen som jag senast skämdes lite när jag nämnde att jag hade en blogg.
Men jag kommer fortsätta med bloggen ett tag till. Because I want to ;)

2. Vilka andra bloggar influeras du av?
Många, MEN jag har sagt det innan och säger det igen, bästa bloggen är fatimas.
Jag inspireras så av hennes blogg OCH av henne <3

3. Har du barn och i så fall, hur många vill du ha?
Jag har Sebastian (1år) tillsammans med min sambo Mikael. Jag kan tänka mig ett till men det diskuteras ;)

4. Vad är din ställning i genusdebatten?
Hen? Fjantigt!
Finns vissa roller som en man klarar bättre än kvinna och det finns vissa roller som en kvinna klarar bättre än en man. Så är det!
Sebastian älskar att kolla på Barbie, men inte intresserad av dockor. Jag låter honom leka med vad han vill-tjejigt eller pojkigt.

5. Om du bara fick se en reklamfilm resten av livet, vilken skulle det vara?
Usch jag som HATAR reklam... Hmm kanske de där söta bebisarna som snackar massa, comhem, bredband eller nått sånt gör de reklam för

6. Vad är din favoritdryck?
Hmm måste vara juice, apelsinjuice :)

7. Hur ser en typisk fredagkväll ut för dig? Laga god mat, bunkra upp med gott till tv eller umgås med nära och kära. Kanske kortspel? :)

8. Vad har du för drömresemål?
Var som helst till värmen med min familj. Vi behöver det kan ni tro.

9. Vilken seriefigur skulle du vilja vara och varför just denna?
Mästerkatten i stövlar (skrek filmerna).
Han verkar ha de riktigt gött :)

10. Vilken film är den bästa du sett?
Hmm svårt.
Innan va de "long kiss goodnight".
Nu älskar jag ju The twilight saga.

11. Vad stör du dig mest på hos andra människor? Falskhet... Säg för F*N vad ni tycker direkt till personer istället för att smyga till andra med det!

Så nu vill jag utmana:
Fatima
Hege
Veronica
Martha
Åsa (Hafva)
Emma L
Linda Ö
Emma Ö
Jennifer
Pernilla
Marie A

De frågor jag vill att NI svarar på är följande:

1: Vad va din dröm som lite ?
2: Favoritrecept? (middag,efterrätt eller vad som)
3: Umgås ni med folk som ni egentligen inte tycker så mycket om? (om ja, varför?)
4: Det pinsammaste du varit med om?
5: Din värsta mardröm?
6: Kan inte vara utan...? (nämn 5grejor)
7: Ditt fullständiga namn och betydelsen bakom namnvalet?!
8: Fruktsallad eller ostbricka?
9: Tankar kring religion?
10: Om du skulle jobba med något helt annat, vad skulle de vara?
11: UTMANING: lägg ut ett pinsamt foto på er själv :)

Lycka till :)


Kommentarer
Postat av: fatima

Ska ta denna utmaning när jag är på sjukhuset gumman JAG ÄLSKAR DIG! Som bara den. Du är min inspiration, min stjärna. Vill träffas. Need you. puss puss

2012-04-23 @ 23:34:01
URL: http://www.mina-prinsar.com
Postat av: Åsa

Oh my god, den här var rejäl! Klart man måste anta den! Ska se om jag hinner fixa det under morgondagen, nu måste jag hoppa i säng.

Kraaam!

2012-04-23 @ 23:51:30
URL: http://hafva.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha,bara för du vill jag ska lägga ut bilden från tosselilla när jag hoppar stutsmatta! Eller hur ;)

2012-04-24 @ 06:54:25
URL: http://lindas....
Postat av: Veronica & Julius

Ojoj, avancerat skall försöka göra det i veckan=)

2012-04-24 @ 09:28:55
URL: http://lizardqueen.blogg.se/
Postat av: Christine

Vad skoj att läsa dina svar och vad kul att ge dem en utmaning! Lite roig twist!

2012-04-24 @ 22:40:47
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0