Ullared :)

Ja som de flesta av er vet så hade jag och Micke tagit en ledig dag igår för att handla det sista till lillemans ankomst. Vi åkte till Gekås i Ullared. Jag bara älskar det stället.
Det va inte mycket folk så vi kunde röra oss fritt utan att bli påkörda av alla shoppingtokiga tanter (ja, jag säger tanter för det är mest kvinnor där)...

Dagen började med att jag klev upp 07:00 och tog en låååång varm dusch för att piggna till på ett behagligt sätt.
Sen väckte jag micke så han tog ett varmt bad medans jag drack kaffe och gjorde mig iordning i badrummet. Så vi fick planerat lite inför dagen. Mysstund!
Efter lång god frukost så slängde vi oss i bilen. Jag va sååååå glad! Som alltid när jag skall dit! Men nu skulle jag ju även dit med Micke och vi skulle handla babygrejor. Dagen kunde inte vara bättre :)

När det kommer till babygrejor så handlade vi bl.a:
Vita bodies (stl 50, 56, 62)
Pyjamaser
Tossar
Mössa
Lätt overall med fot
Kofta
strumpor
Våtservetter (massa massa)
MAM nappflaska (2 storlekar)
Bröstpump (iofs mer till mig)
Filtar
Plastad frotté
påslakanset
Täcke
Kuddar (micke menade att bebben ev. kommer spy ner och därför behöver vi reserver?)
Nappar
Napphållare
mm.....

Sen är det ju roligt att även handla lite till en själv :)
När vi kom till damklädes avdelningen så surade jag lite för där fanns ju så mycket fin jag ville ha men som jag inte kommer kunna ha på ett tag. Då försökte micke trösta mig med att säga: Men hjärtat, där borta (han pekar längre bort) ser ut att vara en "Big is Beautiful"- avdelning....
Hmmm, inte det jag ville höra, men jag skrattade faktiskt lite åt det klumpiga uttrycket och skickade istället honom till Dator/film avdelningen medans JAG SJÄLV fick egentid på damavdelningen och underklädes avdelningen :)

Efter ca 3-4 timmar inne på Ullared så blev det att köra hemåt.
Kvällen spenderades i soffan med ömma fötter, gottis och 3 filmer :)
Tror vi somnade om vartannat hela kvällen så vi var ganska trötta!....


Kommentarer
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Åhh jag vill också åka till Ullared =/

2011-03-02 @ 19:17:11
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0