Måleriprojekt

Har varit flitig i helgen. Det är något med vädret som har påverkat mig. Jag har stigit upp tidigt och slitit från morgon tills att micke kommit hem från sitt jobb. Obehindrat har jag klättrat upp o ner för stege samt krypit på knän för att kunna måla längst ner.
Jag berättar om helgen från början helt enkelt :)

I fredgas va jag på sånt grillhumör och vem kan man alltid lita på om inte grannarna Ari o Linda.
Det visade sig så att de redan bokat in en grillkväll med Micke o Fia. Vi slog ihop oss och det blev en kanonkväll med fantastisk god grillad mat till trevligt sällskap.

I lördags steg jag upp med micke oh följde med in till svärisarna för lite frukost :)
Sen var det projekt: Tvättrum.
Jag har ju för några veckor sen målat skåpsluckorna i tvättrummet så att de gick från gulnad vit till mörkgråa. Så nu va det dags att måla väggarna vita och även måla dörren vit.
Har ju målat om alla lister, dörrar och fönster från mörkbrunt till vitt.

Svåger var ensam hemma om kvällen så han bjöd hem oss på mat och det blev en härlig myskväll med massa intressanta diskutioner :)

Söndagen vaknade jag lika pigg och ivrig på att sätta igång och vara flitig.
Så jag målade fönstret i sovrummet, sista listen, dörren in till garderoben. Efter det så målade jag första lagret av färg på sovrumsväggarna (får nog ta två gånger till).
Efter detta for jag iväg och handlade ingredienser till att kunna baka bröd för kl 16 skulle vi ha gäster som jag utlovat nybakat bröd till. Sagt ocg gjort så fanns det ljummet nybakat bröd och det va trevligt med sällskap :)

Efter denna helgen så va fötterna mer likt en elefants än en människas så jag hoppade in i bilen 20:00 och for hem till mamma o pappa. Där på plats så servade mamma med fotvård som var såååååå välbehövd och underbar.
Vattenbad, filade fötter, målade naglar och smörjde in. Detta till Solsidan och som alltid trevligt sällskap.
Skönt att bli ompysslad!

Resultatet av målande av ytterdörr:

Före:

 


Efter:





Här kan ni se färskillnad på garderobsdörren, det va dags att måla dem verkar det som:


Så nu är ALLA dörrar, fönster och lister målade.... Mission complete :)

Kommentarer
Postat av: fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

S¨snyggt det blev =) du är så duktigt gumman.

2011-03-06 @ 23:58:20
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Linda

Du e duktig du snäckan :) Håller me dig att solen ger en energi,skönt,har orkat mer denna helgen än under hela grav haha :)

Tack för i fredags,gott me grillat,får vi göra fler ggr :) Kramis

2011-03-07 @ 07:03:41
URL: http://lindas....
Postat av: Michaela - I Väntan På Lillfisen

Oj vilken skillnad det blev =) Superfint!

2011-03-08 @ 08:55:36
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0