Jobba hemifrån

Att jobba hemifrån har sina för och nackdelar.

Min barnmorska blev lite kinkig när hon hörde att jag jobbade trots det som hände i Lördags, så vi kom överrens om att jag skulle prova jobba hemifrån istället denna veckan så att jag kan lägga mig o vila de gånger det trycker på och molar i ryggslutet. Så på Måndag skall jag till henne och på Tisdag skall jag tillbaka till Lund för ett läkarbesök. Hoppas inte på en sjukskrivning, men jag hoppas på mer förklaring till vad allt är, och vad allt betyder. Vet ju knappt vad som händer med mig. Kommer bebben komma tidigare än planerat? Är detta farligt?
Men som sagt detta hoppas jag få mer svar på på Måndag och Tisdag.

Fördelen med att jobba hemifrån är iallafall att man får så mycket gjort.
Trots alla frestelser som soffan, dvd, film, sängen, mackor osv som finns här hemma så stör det ändå inte effektiviteten, tvärt emot, att kunna ta en macka och slänga sig i soffan för att samla energi kan istället göra så att man får en surdeg avklarad när man sätter sig vid datorn igen, sånt som man sen innan inte orkat ta tag i.
Så jag har varit himla flitig och jag tror inte jag är färdig än för idag.
Skall nog relaxa lite nu en stund och eventuellt påbörja middag, men sen blir det nog en timme till ikväll.

Nackdelen är allt ifrån att skriva ut dokument, kunna LETA reda på folk som inte svarar på mail osv.
Man sitter liksom utanför systemet litta.

Kommentarer
Postat av: Josefine

vad hände i lördags ? :O

2011-02-02 @ 20:02:46
URL: http://emmajosefinee.blogspot.com
Postat av: Christine

Ja, det är min favorit med! Martins (min sambo) idé. Ska bli skoj att se vad min bror som pluggar till fotograf kommer att hitta på. Ska dit om ett par veckor och fota mig, "på riktigt".



Hoppas att du mår bättre nu!



Kram

2011-02-03 @ 21:55:21
URL: http://kirsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0