Julstämning

Var hittar man julstämningen?
Är snö en sån bidragande faktor i julen så att det inte är jul om de inte finns snö?
Ja tydligen, för julstämning finns inte här hos mig iallafall.
Kanske har man växt ifrån det? Är de så att julen har det där magiska och spännande fram till en viss ålder bara?
Så att jag helt enkelt är för gammal för att uppskatta julen? Nej de tror jag inte! Men kanske låter man julstressen ta över, och det är julmyset som blir drabbat.
Jag tror iallafall att snö har en stor inverkan på julen. För hur kallt o ruggigt den än är så är de inte jul utan snö. Det skall knastras under stövlarna när man går, skrapas rutor på morgonen, rinnande näsa och en stickad mössa som kliar i pannan...

...Kunna rulla snöbollar och bygga en snölykta eller kanske tom en snögubbe?! Dra Sebastian i en pulka fram och tillbaka utanför huset. Se honom reagera på att allt är vitt och hur snön känns i hans lilla hand.
Känslan av att vara inne i värmen och kolla ut på det fina orörda snötäcket!

DET är jul!!!


Kommentarer
Postat av: Fanny

Tror kanske att man har skruvat upp förväntningarna lite väl nu sedan man fick barn.

Men håller med dig. Julkänslan saknas verkligen!

Kul att du börjt blogga igen. Önskar dig och din familj en riktigt god jul! Kram

2011-12-23 @ 16:55:55
Postat av: Fanny

Tror kanske att man har skruvat upp förväntningarna lite väl nu sedan man fick barn.

Men håller med dig. Julkänslan saknas verkligen!

Kul att du börjt blogga igen. Önskar dig och din familj en riktigt god jul! Kram

2011-12-23 @ 16:56:25
Postat av: Hege

Jag älskar att ha det julmysigt hemma, och lite snö ute är inte fel det heller - men jag har insett att julstämningen kommer till mig när jag börjar köpa klappar. Då känner jag julglädje på hög nivå.

När du väl sjunker ner i soffn i morogn kommer nog julstämingen till dig oxå - med eller utan snö utanför fönstret.

Kram

2011-12-23 @ 23:07:03
URL: http://hegejonsson.blogspot.com
Postat av: Anna Amanda o Isabell

Jag håller med dig!! Snön bidrar till mycket julstämmning! Ingen riktig jul utan snö!! Det kunde väl iaf varit minusgrader!;)

Hoppas ni får en riktigt bra julafton imorrn iaf och en riktigt god jul till er!

Kram

2011-12-23 @ 23:33:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0