Dagen före The Dag!

Ja, jag trodde ju att jag skulle vara mamma vid detta tillfälle, men icke nicke :)
Lilleman har det gott och varmt i mammas mage, så varför ändra på den saken.
Och det är ju inte dags förrens imorgon!

Så dagen före The dag har jag sysselsatt mig med följande:
Skulle vara på Arbetsterapin (pga mina handleder) kl 14:00 så jag passade på att köra inom mamma en snabb tur.
Fick nya tandborstar och minitandkrämstuber som vi kunde packa ner i BB väskan :)
Toppen!


14:00 som sagt traskade jag in på arbetsterapin (något som min barnmorska velat nu några veckor-fast jag inte tyckt varit lönt). Barnmorskan misstänkte Karpaltunnelsyndrom, något man kan drabbas av de sista veckorna under graviditeten för att man fylls med vatten.
Men Arbetsterapeuten kollade och menade på att det inte alls var karpal problem.
Istället så hade jag något man kallar för Morbus de Quervain (fint namn eller hur :)  )
I informationsbladet står det såhär:
Morbus de Quervain är en akut senskideinflammation i 1:a senfacket och drabbar tummens senor.
Morbus de Quervain förekommer oftast i samband med graviditet och tiden som nybliven förälder. Man tror de kan ha samband med ovant lyftanden, bärande eller andra belastande aktiviteter vad gäller skötsel av barnet.

Det vanligaste symtomet är rörelsesmärta i tummen när den sträcks och förs utåt. Andra symtom kan vara svullnad, värk och tryckömhet över 1:a senfacket. Ibland uppstår knutor på senorna som kan ge upphov till knäppningar då dessa skall passera genom senfacket.

Jaha...
Så nu går jag omkring med dessa snygga skenorna PÅ BÅDA HÄNDERNA och skall göra det i 3-4 veckor för att inflammationen skall lägga sig och att senorna får vila lite.
Detta förstod hon med detsamma att jag inte kommer kunna göra.
När jag får min bebis till världen så kommer jag vilja lyfta och plocka upp honom massa.
Så jag går med skenorna NU sen så ofta som möjligt helt enkelt!



 Väl hemma så blev det matlagning och dammsugning.
När Micke kom hem så stack vi iväg och hämtade fina utemöbler som vi köpt på blocket.
Så nu står de fint i trädgården och väntar på Sooooool :)

Nu - Greys Date med grannen Linda!



Imorgon har jag inte mycket planerat vilket är skönt.
Något som jag däremot HAR bokat in imorgon är en fikadate med pappa på hans jobb.
Så jag handlar med mig en kakeslarver så har han lovat att fixa kaffe :)
Ska bli riktigt trevligt!

Ha en finfin kväll alla!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tänker på er sötaste sms jag fick av er. Jag har svarat men mottagning är så kass här i huset. Hoppas du fått svar. Vilka söta tandkräm :P



Gör du ont i händerna? Isayah har skenor ibland, han ser ut som en krabba med sin "klor"!

2011-04-06 @ 21:28:33
Postat av: Fatima (Isayah's & Eliyah's mamma)

Det var jag som skickade kommentaren :P glömde skriva in namn.

2011-04-06 @ 21:29:29
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Linda

super fina utemöbler,där tar vi å äter en massa jordgubbar i sommar :) Tack för i går,hoppas bebben vill titta ut ida :) kramis



2011-04-07 @ 07:07:13
URL: http://lindas....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0