Sommarfrågor

1. Ditt favoritställe på sommaren?
På en filt i gräset med en bra bok tillgänglig. Gärna i närheten av havet så att man kan bada också.

2. Hur spenderar du helst den perfekta sommardagen?
Vaknar och fixar en picknick korg. Iväg till stranden med favoritboken men även för att bada och sola.
Där träffar man på vännerna, så det blir lite beachlekar. Hem på eftermiddag/kvällen och grillar med familj.

3. Vad lägger du helst på grillen?
Majskolvar, sparris med mycket smör o salt. Såklart nått fint kött som legat i marinad lääääänge



4. Vad har du för planer för årets sommarlov/semester?
Förhoppningsvis blir det mycket av (se punkt 2) men kommer även att hålla på mycket med huset. Få det fint!

5. Dina bästa sommarfärger?
- Vitt (men då skall man vara härligt sommarsolbänd, vilket jag inte är)

6. Nämn några saker du tycker är typiskt svenskt på sommaren:
nypotatis, jordgubbar, midsommar



7. Bästa sommarminnet från barndomen?
Finns mycket. Men det va ut med detsamma på morgonen, massa lekar (allt från dunkgömme till röda/vita rosen). Det enda som egentligen "störde" var när man va tvungen att bryta upp för middag eller läggdags. Vi brukade sitta med de äldre barnen på kvällen och lyssna på sräckhistorier =)

8. Havet, sjön eller poolen?
Egentligen poolen för jag är bekväm. Så kanske ska man ha en pool hemma?

9. Vad väljer du i glassbaren?
syrlig sorbet eller gammeldags vanilj med lite hallon och jordgubbar=) 



10. Vart går din drömsemester?
Hmmm, jag kan uppskatta en semester med mycket sevärdigheter, saker man hört/läst om. Men jag kan även uppskatta en vecka i solstolen bara, eller en weekend i någon trevlig huvudstad, eller varför inte en dag på liseberg/tosselilla?
Allt är roligt egentligen. Men däremot har jag liiiite svårt att lägga massvis med pengar på vintersemestrar. Har aldrig lärt mig att åka skidor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0