Tankar efter Ultraljud 8/11

Jag och micke såg verkligen fram emot att se vårt lilla mirakel igen och det skulle vi få göra den 8/11 kl 15:00
Vi kom dit lite halvt stressade, ingen nyhet att vi är det, speciellt Micke!

Vi ville ju gärna veta om du var en flicka eller pojke och hoppades att vi skulle veta detta när vi åkte därifrån.

Vi var superglada hela tiden och satt båda med ett fånigt leende inne hos BM och vi var såååå milda i rösten under hela besöket så att hon skulle vilja avslöja könet på bebben :)
Vissa Barnmorskor vill tydligen inte det.

Bebben låg och gömde sig, precis som på det första ultraljudet, så hon hade bekymmer med att hitta bebisen och se så allt va bra, men vi gav inte upp. Hon tryckte på magen med staven och jag fick ställa mig upp och hoppa runder lite, micke tycker det ser sååå roligt ut :)

Och vi fick tittat på allt som va viktigt, hjärnan, hjärtat, magen, armar och ben. Micke t.o.m. briljerade med att se kroppsdelar och när barnet rörde sig, jag kände mig så utanför, för jag såg inte det de såg.

Efter alla kontroller så pustar vi ut och jag tar modet till mig för att fråga om hon kanske kunde se fler saker?
Ja som vadå frågade hon tillbaka, lite hård i tonen, så jag va bombsäker på att hon va en av de BM som inte vill ta reda på könet.
Men när jag sen frågade om hon kunde se barnets kön så sa hon lite mildare att vi skulle göra ett försök, barnet låg ju och gömde sig som sagt.
Men det tog inte lång tid alls innan hon tog bort staven igen och sa: Vill ni veta könet då?
Ja sa vi båda, nervösa som aldrig förr.

Då visade hon oss på skärmen en liten snopp!

Vi skall ha en pojke :)


Kommentarer
Postat av: Fatima (Isayah's mamma + BF i mars)

Åh åh åhhh för vi ska få pojkar oh oh oh :D Grattis

2010-12-01 @ 17:09:25
URL: http://www.thistakes.com/
Postat av: Michaela (BigSmile87)

Mysigt att ni fick veta könet :)

2010-12-01 @ 18:59:18
URL: http://www.michaelabergqvists.wordpress.com
Postat av: fifi

vilken tur att bebisen bestämde sig för att visa upp sig ordentligt till sist :)

2010-12-01 @ 19:34:44
URL: http://fififantastic.blogspot.com
Postat av: Åsa

ryser

Känner igen det så väl. Så fantastiskt när barnmorskan säger könet :-)



Kram

2010-12-02 @ 22:40:12
URL: http://baraminabarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0