Dag 22 -Det här upprör mig

Människor som vänder kappan efter vinden, de som inte kan stå för en åsikt beroende på vem som är i närheten och kanske hör.
Antingen tycker man något och klarar av att prata för det, eller så är man tyst.
Jag blir upprörd över folk som inte blinkar när de skall runt/ur en rondell.
Jag stör mig på de som inte lägger en pinne efter sig på rullbandet i kassan, är man färdig med sina varor så lägger man en pinne som visar att man är klar och personen bakom kan börja lägga upp grejor. Är inte detta saker som alla vet sen innan??
När någon håller upp dörren för dig, säg TACK! Vanligt hyfs är inte så självklart som man tror. Så jag har nu för vana att de som inte kan tacka för sig då säger jag högt och tydligt : VARSÅGOOOOD!
Då brukar de vakna upp, rodna och tacka!

Detta är förståss småpotatis med allt Riktigt hemskt som händer i världen, men det ser jag som självklart att ni vet att jag tycker är hemskt och upprörande!
Så därför drar jag istället upp alla småsaker som jag stör mig på :)


Kommentarer
Postat av: Hege

Oj, har du satt in en bild på mig ?????

2010-12-20 @ 21:42:26
URL: http://hegejonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0