Påsken med min familj

En tradition vi har i vår familj, är att man kokar ägg, målar dem och sen har vi äggrullningstävling.
Tydligen är detta typiskt Skånsk. Men jag vet inte.
Många vänner, arbetskamrater har inte hört talas om detta någonsin, medans andr, som vi, har detta som tradition.
Hur är detta möjligt?

Iallafall, det är lite prestige att ha det finaste ägget.
Förra året köpte jag ett strutsägg (egentligen fusk) som jag målade svart och med en vit döskalle på.
Hur coolt som helst OM INTE MIN BROR DANIEL HADE HÄRMAT MIG.....
Han kommer (egentligen helt ovetande om mitt ägg) med ett strutsägg, målat det VITT med SVART döskalle.
Åhhhhhhhhh.........  ;)

Detta året vann jag nog med det snyggaste ägget, eller vad tycker ni?
                   

Efter äggrullningen (som mitt ägg va urusel på) så blev det middag hos mamsen o papsen.
                    
                   

                                         Holger och Farmor myyyyyyyser :)


                   

              Svärmor får sätta akupunkturnålar på Micke (som är jätterädd för nålar hihihi)


                     

                  Kolla in detta påskägget som vi fick med oss hem från mamma o pappa =)
                                        Vi är lite bortskämda, men det är härligt!


Kommentarer
Postat av: Agneta

Hej Angeliqa

Hoppas du haft en mysig påskhelg. Äggrullning är nog typiskt skånskt. Jag har iallafall aldrig gjort det häruppe.

Kram Agneta

2010-04-04 @ 09:55:30
URL: http://www.nyanseravvitt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0