Veckans irritation

Ni vet när man står i kö för att få betala t.ex inne på Ica.
Lagom trött efter en hel dags arbete och säkert jättehungrig (Man vill bara hem)
Tro fan att människan framför sig antingen:
*Har tio kuponger att lösa in
*Har råkat betala för mycket senaste gången de handlade och har med sig kvitto för att försöka få tillbaka pengar
*Skall kontrollräkna denna dagens kvitto (lämnar inte sin plats för att jag ska kunna handla o dra mitt kort)
*NÄR DE ÄR FÄRDIGA MED ATT LÄGGA UPP SINA VAROR PÅ BANDET SÅ LÄGGER DE INGEN "PINNE" EFTER SINA VAROR SOM SÄGER ATTT DET ÄR NÄSTA MANS TUR ATT LÄGGA UPP SINA VAROR. NEJ DÅ SKALL JAG STRÄCKA MIG ÖVER DERAS VAROR FÖR ATT TA EN "PINNE" SÅ ATT JAGS KA KUNNA BÖRJA LÄGGA UPP VAROR.

Detta är väl inte så mycket begärt?
Eller är jag bara uppfostrad på annorlunda sätt?
Skall man inte lägga "pinne" till den som är bakom en?
Samma sak som att tacka när en bilist släpper fram en på övergångsställe. Det har jag diskuterat med SÅ många och vissa resonerar som så att eftersom man inte MÅSTE tacka (för att det är bilisters skyldighet att stanna och släppa fram gående) då ska man heller inte göra det. Medans jag resonerar som så att det är väldigt enkelt och trevligt att tacka. Jag vet själv att det känns rätt trevligt. Man kommer körandes där vardagsmornar, samma tråkiga väg, samma musik på radion. Så kommer där en person vid övergångsstället precis när jag ska köra.... Jag stannar.... Och personen som jag släpper över tittar upp...tittar på mig... ler och höjer armen i ett vink. Helt seriöst det gör så att min dag startar bättre och jag blir själv på bättre humör.

Och alla ni andra där ute som INTE tackar (för det behöver man inte...blä)
Ni gör världen till en tråkig plats!

Så, det va skönt attt få lättat hjärtat!

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Hege

Can't agree more!!! Man känner sig som en ny och bättre människa när någon tackar vid övergångsstället.

2009-09-08 @ 22:04:34
URL: http://hegejonsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0