Min Lördag än sålänge

Denna Lördagen har sprungit iväg så som alla andra Lördagar gör, men denna Lördagen så vaknade jag med ett mål. Nämligen att få något gjort av dagen, och då menar jag inte en massa tråkiga måste, utan precis det jag kände för.
Så jag startade med en god bullfrukost hemma hos ingen mindre än Gabbe och Bella =)
           

Efter detta mysiga sällskap så kände jag att jag ville boosta självförtroendet lite då bullarna som jag precis förtärt låg o jäste i magen och hade inte riktigt bestämt sig för att lägga sig på låren, rumpa eller mage...
Så med detta i tanken körde jag till jobbets tränigslokal och körde ett rejält pass... Helt otroligt, det va inte detta jag menade imorse med att göra precis vad jag ville. Men men...
                                                   
Med svetten ångandes av mig så kom jag att tänka på Hege's senaste inlägg.... Det handlar om eftersvett och när det egentligen är rätt tid att duscha efter ett träningspass. Hon menar att om man duschar direkt efter så kan det komma mer svett, alltså eftersvettningar. Men om man väntar för länge så är man så frusen så det krävs 20 min i varm dusch. Och allt detta stämmer ju. Men så tänkte jag att om jag väntar ett bra tag med att duscha så slipper jag eftersvettningarna =) och för att sen motverka känslan av att frysa så kan jag ju befinna mig i ett varmt solarium.
                                                       
Så det gjorde jag alltså, jag tränade och efter det solade jag nere i stan.
Perfekt. Fick Tränat, solat och slapp både eftersvettningar och att frysa =)

Och nu ikväll så väntar det bästa på dagen, nämligen hem till mamma o pappa för att ha en myskväll!
Jag är fortfarande barnsligt förtjust i att umgås med mina föräldrar!
Så vad som står på schemat är att handla mat och godis, hjälpa mamma laga köttfärspaj (hon gör verkligen den bästa köttfärspajen), äta köttfärspajen... mums gott, spela lite yatzy (detta gör vi alltid när vi ses), se på lite fotboll i ögonvrån (mamma är ju från Danmark så det kan bli roligt, hihi) men det blir nog pappa som kollar och rapporterar till oss om vad som händer, äta lite mer köttfärspaj (för att man anser att det va ändå nån timme sen vi åt och ja, det lilla skall man väl inte behöva frysa in?)

Så ni kan väl förstå att jag längtar? =)        
                          

Kommentarer
Postat av: Hege

Sicken härlig lördag!

Själv fick jaag inte uträttt något vettigt alls. Får ta mig i kragen, för jaag kan inte låta helgerna försvinna på detta viset.

2009-10-11 @ 09:47:48
URL: http://hegejonsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0