Mamma 50år!

Jag tänkte berätta lite om festen/helgen som varit då det har varit allt jag lagt ner energi på det senaste.
Min mamma fyllde ju 50år i lördags och vi hade en stor fest för henne. Danska släkten var över för att fira henne tillsammans med oss alla andra.
                     

Vi var ca 40 personer av mamma närmsta och käraste. Och det startade fint med en välkomstdrink (som syrran hade kokat ihop, mums!) och obligatorisk mingel.
Sen var det dags för maten och alla var hungriga som tur var, för vi hade massa med mat som min kära bror Daniel hade fixat med (han är så bra på det med mat).
                     

Och under middagen så hade vi massa med fina hälsningar till mamma som pappa visade på projektorn.
Det var tyvärr så att vissa inte kunde vara med på festen så pappa kom på den briljanta idén att filma en hälsning från dem. Så det startade med Marie (min kusins fru) som skulle vara i London på frisörmässa, sen var det min farbror som hälsade och skålade med oss och slutligen var det mammas barnbarn som sjöng o grattade henne via en filminspelning. Det var inte många torra ögon under den sista hälsningen =)
Min pappa är bäst på underhållning!
                     

Men kvällen fortsatte och middagstallrikar byttes ut mot efterrättsglasen med pannacotta som smakade ljuvligt.
Och detta kunde vi avnjuta till ännu en av pappas underhåll, nämligen talet till mamma som han höll tillsammans med bildspel (också på projektorn) ja jag överdriver inte om jag säger att ALLA skrattade så att tårarna rullade.
Det var så underhållande och uppskattat av alla, inte minst av mamma!

                      

Efter både middag och efterrätt så gjorde barnen och respektive något som vi inte trodde vi någonsin skulle göra, nämligen uppträdde med låt som vi själv gjort, rätt rolig faktisk. Men det som var roligast var väl det faktum att vi var utklädda också. Min bror Daniel, Perka min svåger också såklart min Micke var utklädda i lederhosen =)
Hahaha, ni skulle sett så fina de var =)
Skall se om jag kan hitta ett foto på det senare!

Festen var superlyckad och mamma var så glad, vilket var värt allt!
Här kommer lite foton från festen, hoppas folk tycker det är okej att va med på bild

        

                            
    

    

Sidan är fruktansvärt seg så det får komma fler bilder imorgon, Ha det bra!


Kommentarer
Postat av: Mum

Tack alla mina kära barn och respektiva, det var en helt underbar fest, med god mat och mycket skoj, pappa är duktig på att roa andra, och fick veta att han fick härska lite under repetitionerna, haha.

STORT TACK TILL ER ALLA, KRAAM

2009-10-20 @ 10:53:26
Postat av: Veronica

Vad fin du är Angelica!

2009-10-20 @ 15:40:28
URL: http://lizardqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0