Ångest i små doser

Åhhh jag måste få skriva av mig lite, ta det inte som att jag vill ha medlidande, jag vill bara skriva av mig.
Sitter som ni redan vet i Heidelberg för att förstå mig på ett affärssystem.
Idag jobbar vi med ett annat affärssystem på jobb men skall som sagt fördjupa oss i detta.

Sitter i ett rum med 30 personer, alla fullt medvetna om vad "de där uppe" snackar om.
Märker på folks ansiktsutryck att "njea, det där hade kunnat vara bättre" eller "Hmm, det ska bli intressant att se hur systemet stöder den funktionen"....
Och jag tänker: Vafan pratar ni om??? Hjälp.. Mamma... JAG VILL HEEEEEEEEEEEEEEEEEEM TILL TRYGGHETEN.

Rätt imponerande att i ett rum med 30 personer så vet jag att jag definitivt är den korkaste i rummet.

Då upptäcker jag att jag börjar bli varm, vänder och vrider på mig, vill sucka och gå ut ur rummet...
Ångest helt enkelt.
Hur kommer jag undan detta?
Ska jag aldrig bli så pass intresserad av detta ?
Ska jag kapitulera?
Ska jag aldrig sträcka på handen och ställa en klok fråga som handlar precis om det de snackar om?

Gäller att göra det som är rätt helt enkelt.
Jag är här för att någon skcikat hit mig. Jag kan försöka göra det bästa av situationen.
Så nu sitter jag på hotellrummet, klockan är 17:46, och jag ska efter en lång dag sätta mig med böcker anteckningar och alla informationsblad som jag har fått.
För då gör jag rätt från mig. Då har jag iallfall försökt.


Kommentarer
Postat av: Emma

Usch usch, snart är du hemma igen. Vi får hoppas att de sista dagarna går fort som tusan!!



Jag saknar dig härhemma!

2009-11-18 @ 20:46:44
URL: http://emmaljungstrand.blogg.se/
Postat av: Hege

Du har så rätt i vad du säger - någon har skickat dig, för att du är rätt person.

Kämpa på, du klarar detta jättebra!!! Och tänk på att nu har du en insikt i SAP som de flesta andra inte har!

2009-11-19 @ 23:24:02
URL: http://hegejonsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0