Helgen med mera

Jadå, det blev en trevlig helg som bjöd micke på en massa överraskningar.
I Torsdags började det hela med att jag berättade för Micke om att han nu hade helg och skulle få vara ledig på fredagen.
Detta hade jag fått hjälp ifrån Olof (Mickes kompis och arbetskamrat).
Så på Fredagsmorgonen (ca 08:00) körde vi hem till just Olof och My och startade hela resan med att äta bullar och dricka kaffe hemma hos dem. Mysigt, jag fick även en liten mysstund med deras Theo =) Vi är polare nu ;)
Sen körde vi och körde, men dte va värt all väntan (Och att micke sov halva vägen) för när vi väl var framme så var det som himlen på jorden.
Ett jättemysigt ställe strax utanför Lammhult där vi slog upp tält och åkte ut i kanot.
Vi hittade några klippor där vi låg och solade. Vi badade en massa och läste böcker innan vi hoppade i kanoten för att styra hemåt.
  
 
När vi kom tillbaka till Asa så körde vi in i Lammhult för att skaffa middag för kvällen.
Det blev såklart grillat (det är väl obligatoriskt när man tältar? ) Efter timmar av ansiktena i böcker somnade vi under mild regnstorm, dock i tältet =)
På morgonen lunkade vi in på vandrarhemmet som bjöd på god frukostbuffé och efter en välbehövlig dusch så reste vi vidare.
Denna gången till Åby Camping i Mölndal (5min från Göteborg) där vi också slog upp tält.
Här var det meningen att vi bara skulle få upp tältet sen skulle vi in till Liseberg men himlen öppnade sig och blixtrarna slog om oss. Typiskt.
Men efter lite lunch och sightseeing bar det av till Liseberg anyway =)
Åkte alla möjliga karuseller till Mickes lätta förtvivlan (han tycker det är otäckt med höjder).
Innan vi var tillbaka i tältet i Mölndal så hann vi med lite pizza och gottisinköp :)
Samma som kvällen innan så avslutade vi dagen med att läsa böcker och äta gottis. Jag älskar gottis.
På Söndagen körde vi ner mot Skåne igen och där mötte vi upp min kära syster och Perka. De tog sin bil och körde efter oss, Micke fattd inget alls, varför kör de efter oss? hehehe....
Vi körde inom Lund för att hämta upp hans bror och Jessica. Micke förstod fortfarande inte vart vi skulle.
Men när vi var framme trillade poletten ner. Vi var precis utanför Utmaningarnas hus i Malmö.
Där inne tillbringade vi 4 timmar med att klättra, leka och klura ut mordgåtor =) Superroligt....
Söndagen och helgen var snart över och vi var hungriga och trötta.
Sista stoppet blev hemma hos mina föräldrar och världens middag var uppdukat för oss =)
Micke var så glad för sin 30 års present. Och det var faktiskt rätt roligt!
Tälta måste jag göra snart igen!

Kommentarer
Postat av: jessica

Gud vilken härligt födelsedag du ordnat!

2009-07-28 @ 00:38:22
URL: http://jessicakamph.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0