En rolig lek =)

Okej, detta är till alla er som kanske sitter sysslolösa och vill göra något roligt.
Det är enkelt men man får mycket skratt ur det =) Vi gjorde det nu ikväll när Oscar och Ewelin var här.

Micke bad mig skriva ner två sidor med en saga/berättelse.
Så jag skrev ner två sidor om Askungen.
Först läste jag upp den för Micke, Oscar, Ewelin, Perka och mamma.
Sen letade jag igenom hela berättelsen på dess verb och adjektiv.
Sen skulle de ovan nämnda personer ersätta de verb och adjektiver med nya verb och adjektiv =)
Så när jag sen läste berättelsen så blir det helt annorlunda och MYCKET roligt =)
Bara ett tips på en rolig grej ni kan göra en tråkig regnig och blåsig kväll.
Men man skall ha en lekledare och minst 3pers som kommer på nya verb och adjektiv.

Lycka till och skicka gärna era berättelser till mig så publicerar jag dem!
GoooooNatt...
  

Kommentarer
Postat av: valeria

sv; Tack för dom tipsen! skall prova mig fram :)

2009-08-14 @ 15:42:07
URL: http://prinsessanvaleria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0